У  сучасних умовах гуманізації й демократизації навчального процесу
як ніколи актуальні дидактичні заповіді В.Сухомлинського. У книзі „ Сто
порад учителю‖ він писав: «Немає абстрактного учня. Мистецтво й
 
майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й
 
можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці...»
. Тому завдання вчителя – допомогти учневі знайти себе в житті,
пробудити чи розвинути в дитині те творче зернятко, яке є в кожному, бо
закладене там природою.

Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі учні (обдаровані)
переважно самостійно тренують свої задатки, щоб розвинути їх у здібності, і
удосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими. Але для розвитку
творчих здібностей більшості школярів важливою є саме роль учителя.
Завдання педагога – управляти процесами творчого пошуку, йдучи від
простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності
та спрямованості школяра.
До проблеми креативності неодноразово звертались дослідники та, не зважаючи на це, вона залишається найменш розгаданою частиною людської активності. Креативність пов'язана з різними аспектами людської особистості.
Креативна людина володіє більшою привабливістю у спілкуванні. Вона притягує до себе людей. В її товаристві час спливає непомітно та виникає бажання якомога довше залишатися поруч з нею. При цьому привабливість творчої людини пов'язується не лише з її постійним розвитком, змінами, але й з її відкритістю іншому досвіду. А ця відкритість, у свою чергу, звершує це коло, чи точніше, продовжує спіраль розвитку.
Створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної
діяльності кожної дитини – основна мета, що покладена в основу
інноваційних технологій навчання. Багато з них варті уваги сучасного
педагога, який прагне дати якісний рівень знань, зробити урок цікавим,
досягти максимального взаєморозуміння і співпраці між вчителем і учнем.

 Актуальність і перспективність досвіду:

Ø забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини;
Ø сприяє виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти;
Ø несе позитивну мотивацію учнів до пізнавальної діяльності, потребі в 
самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні;
Ø дозволяє гарантувати досягнення певного стандарту освіти;
Ø забезпечує особистісно орієнтовану модель навчання;
Ø робить можливим оригінальний підхід до сучасного уроку образотворчого мистецтва


          Мета досвіду: створити оптимальні умови для розвитку творчого
потенціалу дитини на уроках 
мистецтвата та  в позаурочний час засобамиобразотворчого  мистецтва, формувати атмосферу співробітництва  взаємодії
вчителя та учня.
Творча людина бачить інших у всій сукупності їхніх рис і властивостей, а при такому погляді люди ні кращі, ні гірші в порівнянні один до одного: вони просто різні. Людина, яка виходить на рівень розвинутої креативності, більш демократична у стосунках з оточуючими. При цьому вона не приймає нікого насилля чи придушення.
А. Галін так описує творчу людину: «Творча людина створює навколо себе клімат відкритості, доброзичливості, можливість прояву спонтанних і вільних схильностей і проривів. Творча людина ворог деспотизму, вона висміює, відкидає, заперечує його, не терпить насильства». Чим вищий рівень розвитку особистості, тим м'якша, демократичніша людина в поводженні з іншими.
Суспільству потрібні люди, які здатні приймати нестандартні рішення, уміють творчо мислити. Тому одним із пріоритетних напрямів політики нашої держави є турбота про обдаровану та талановиту молодь, її творчий, інтелектуальний, духовний та фізичний розвиток. Як зазначено в Національній доктрині розвитку освіти: «Держава повинна забезпечувати розвиток творчих здібностей і навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти і самореалізації особистості». Одним із вирішальних чинників розв'язання цих завдань є розвиток креативного мислення учнів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий